BLOG

Previous Next

Šesti denní výprava ve znamení 238 kg

Hodnocení uživatelů: 4 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení

Šesti denní výprava ve znamení 238 kg.
Šesti denní výprava, mě zatáhla, na velkou štěrkovnu, daleko od domova.

Chtěl jsem zkusit něco jiného, než oblíbenou řeku, či stoják, v mém bydlišti.No prostě výzva. Přípravy začaly cca 1 měsíc před odjezdem. Nechtěl jsem nic podcenit a tak jsem přibalil o pár věcí víc, než jindy. První den jsem si zmapoval lovná místa a rozkrmil tygřím ořechem s řepkou a kukuřicí. Cca 25 kg na každé lovné místo a prohodil krmným boilie FRENETIC A.L.T. Chilli Spice. První želízko v ohni, bylo ve 20:30 hodin a druhé 21:15 hodin. Dlouho jsem nečekal a za 4 hodiny první pozdrav příposlechu GaGaGááááá. Skáču ze spacáku a utíkám k prutům. Zvedám prut, nasedám do člunu a jedu v před. Po 30min se ukázal krásný šupináč a já si v duchu říkal, že to začíná velmi skvěle a váha ukazuje 15,20 kg z radosti budím mou manželku, aby se šla kouknout a vyfotit pár fotek, aby mohl kapr putovat zpět do vody. Po zavezení zpět uléhám do spacáku s radostí z takové první ryby. Zavírám oči a jdu spát. Dlouho jsem teda ovečky nepočítal, protože po 2 hodinách mě probouzí druhý prut. Po zdolání váha ukazuje 8,20 kg a je to krásný lysec. Udělal jsem fotku a pouštím dorostence zpět. Prut zavážím zpět na své místo. Do rána už příposlech mlčel a já tak mohl začít počítat, pěkně od začátku. Vstávám brzy ráno, jdu k prutů a dívám se s vonící ranní kávou na hladinu štěrkovny, jak je to velká plocha a jak velcí kapři zde musí plavat. Po snídani jsem si říkal že převezu pruty, ale než jsem dopil ranní kávu tak se spustil příposlech, tak utíkám k prutům, skáču do lodi a jedu pro dalšího. Po 20min zdolávání podebírám lysce s váhou 9,70 kg pouštím zpět a jdu si dopít kávu(studená jak psí čumák). Při snídani si ještě udělám nové montáže a pod háček dávám mého favorita Red Diablo. Přes den to moc nešlo tak jsem čekal na noc a vymýšlel strategii na večer. Po 20 hodině zavážím pruty na večer, na stejná místa a dokrmuji Red Diablem a tygřím ořechem. Na druhý prut jsem dal Peach&Black Pepper a tajně doufal, že tahle příchuť jim sedne. Ta noc byla ve znamení 2 kaprů o vahách 9 kg – 10.50kg. Odpoledne přichází záběr ze vzdálenějšího místa. V podběráku se ukazuje šupináč o váze 11,90 kg .Třetí noc byla nekonečná. První jízda přišla po půl noci na 2x24mm Red Diablo. Po zdolaní navažuji 13,90 kg a je to krásná jikernačka s krásně velkým a plným břichem. Po focení pouštíme jikernačku zpět a vezu prut na své místo. Jdu spát, ale to jsem netušil co se bude dít potom. Zapínám zip spacáku a najednou jííízda na druhý prut s Peach&Black Pepperem. Na břeh přivážím kapra o váze 9,50 kg a tímto kaprem to nekončilo. V intervalech cca 35 – 45 minut jízda a tak se to opakovalo 5 krát, až do rána. Kapři o váze 8kg - 12 kg a do rána jsem měl pochytáno 137 kg. Tu noc jsem nezavřel oka. Ráno jsem nevěřil svým očím a fotkám co manželka nafotila. Bylo to jako ve snu. Jedním slovem fantazie. Odpoledne se začalo zatahovat a čekal jsem bouřky, co měly přijít a mezi tím přišli dva kapři o váze 8,50 kg a 9,20 kg. Musel jsem vyměnit síťku podběráku, protože byla po té noci tak roztrhaná od hřbetních ploutví, že jsem nechtěl riskovat to, že mi další kapr projede podběrákem jako tunelem. Tu noc zavážím pruty opět do vzdálenějších míst cca 280m. Dokrmuji jen Red Diablem cca 20 kuliček kolem bójky a pod háček dávám 2x24mm Red Diablo. V noci nic nepřišlo, až nad ránem se roztáčí cívka. Po 30min mám v podběráku kapra o váze 14 kg. Tak i tak, je radost veliká, i když byl jen jeden do rána, aspoň jsem dospal tu předcházející noc. Ten den jsem neudělal záběr a na druhý den jsem viděl na echolotu, že ryba z míst odjela pryč. Po hledání nových míst nacházím pěkné místo kousek od sebe, tak zavážím pruty na místo a dokrmuji opět tygřím ořechem a Red Diablem. Ve 4 hod ráno začal pomaličku pípat příposlech, tak jsem šel k prutům a čekal jestli si to vezme. Nedal na sebe dlouho čekat a rozjel to statečně vpřed a já ve člunu za ním. Po chvilce je kapr v síťce podběráku a na břehu vážím 13,50 kg. Udělal jsem pár fotek a zavážím prut zpět na místo. Přes den a na večer jsem zdolal ještě dva kapry 8kg a 11kg. Na poslední noc jsem vsadil na stejné místa a pořádně dokrmil tygřákem a Red Diablem a věřil, že něco přijde. V 1 hod ráno se roztáčí cívka navijáku a kapr si vzal cca 25-35 metrů vlasce. Po 20min se vracím zpět s lyscem o váze 12 kg. Udělám pár fotek, zavezu pruty zpět na místo a jdu spát. Dlouho jsem nespal do hodiny se roztáčí tentýž prut a opět si vzal hodně vlasce z cívky. Po 40min se vracím s úsměvem a kaprem o větší váze. Na břehu navážím 19,58 kg a zvedám si svůj osobák!!! S manželkou jsme udělali dostatek fotek na památku a pustili kapra zpět do vody. Prut jsem zavezl ještě na stejné místo. Ráno při balení věcí se ještě jednou roztáčí cívka navijáku, ale rybu ztrácím ve vázce. I tak jsem spokojen s naší výpravou. Celkem jsem ulovil 238 kg kaprů a zvedl osobák na 19,58 kg.