BLOG

Previous Next

Bled - Splněný sen

Hodnocení uživatelů: 5 / 5

Aktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnoceníAktivní hodnocení

Jan Rutar se právě vrátil ze zahraniční výpravy – za kapry, ale ne typická kaprářská výprava. Vydal jsem se na jednu zahraniční svazovou vodu, která má specifická pravidla lovu. Kdo danou vodu zná, z fotek jistě pozná, o jaké jezero se jedná.

S myšlenkou navštívit tuto vodu jsem si začal pohrávat před 3 lety, kdy jsem viděl první kapry z této vody.  Nádherní mohutní kapři - lysci s pár šupinami. Už tenkrát se mi zrodila v hlavě myšlenka, že se na dané jezero podívám a zkusím přelstít místní kapry. Cca po roce sbírání informací o dané vodě bylo vše zamluvené, ale tenkrát mi návštěva nevyšla, protože kolega, co měl jet, tak cca měsíc před odjezdem výpravu zrušil. Nikoho jiného se mi nepodařilo sehnat, a tak jsem to odpískal i já.

Minulý rok jsme se s Tomášem domluvili, že toto krásné jezero navštívíme a zamluvili jsme ubytování (u vody se nesmí přespávat a lze chytat jen cca od 5 do 23h). Bohužel i Tomáš musel odjezd zrušit, ale to jsem už po druhé nedokázal nejet, a tak jsem vyrazil na toto krásné jezero se ženou, takže se jednalo o  kombinovanou rybářsko – turistickou dovolenou J

Po příjezdu na místo se rychle ubytujeme a jdeme se projít kolem části jezera, kde jsem chtěl chytat – tlak turistů, kteří přijeli za koupáním, je obrovský, a tak je omezený i výběr míst, kde je aspoň malinko klid. Vybírám si místo u hlavní promenády – místo mapuji markerem a krmím na hloubce cca 10m. Pro zákrm jsem zvolil směs boilie WFP a Coco & Banana, od každého 1 kg. Boilie ještě doplňuji troškou tygřího ořechu a method mixem Special ´´R´´ a ´´M´´. Dno zde rychle padá a tak hloubka 10m je cca 15m od břehu. Celou dávku krmení nahážu na plochu cca 10 x 5m. Jdeme brzo spát a čekám na první budík J

Kolem 4h vyrážíme s naloženým trakařem od penzionu. V 5h je vše připravené a montáže letí do vody. Kolem 13h se dostaví místní omladina a skáče ze stromu do vody cca 6m ode mě. To s přestávkami pokračuje až do 19h. Pak je již klid, ale já jsem bez ryby až do konce lovu.

Druhý den vstáváme ještě o 20 min dřív a vyrážíme na záložní místo, které je vzdálenější a není na hlavní promenádě. Cestou na místo se dávám do řeči s italskými rybáři, kteří loví již delší dobu a nepodařilo se jim ještě udělat kapra – což není pozitivní informace, ale nemusí to ještě nic znamenat.

Konečně dorážíme na místo, cesta byla dlouhá. Ale není čas na odpočinek, musím rychle zmapovat dno markerem. Po zmapování místa se rozhoduji umístit montáže do hloubky cca 16m, hned pod hranu. Tentokrát volím jiný způsob krmení, i jinou hloubku. Ke každému prutu nakobruji cca 3 hrsti boilie. Na jeden prut jsem nastražil Coco & Banana 20 mm s fluo popkou 12 mm a na druhý prut nastražuji samotnou kuličku WFP.

Kolem 11h manželka vyráží do krámu pro potřebné zásoby se slovy - Kdybys něco chytil, tak mi zavolej. Po cca 20 min. po jejím odchodu, kdy přemýšlím nad zvoleným místem, mám z ničeho nic jízdu na prut, kde je nastražený panáček fluo pop up + Coco & Banana. Chvilku nevěřícně stojím a přemýšlím, jestli se mi to nezdá. Dobíhám k prutu a lehce přisekávám. Cítím obrovský tah ryby, které se ke břehu vůbec nechce. V hlavě si stále opakuji – hlavně nic neposr….. Jednou rukou držím prut a druhou píši manželce rychlou sms – mám rybu. Dál se již věnuji naplno souboji. V tomto jezeře je úžasně čistá voda a vidět je odhadem do 3m hlouby. Kapra pomalu přitahuji a ten se stále drží u dna. V hlavě se mi pořád honí myšlenka na obří holé kapry, kvůli kterým jsem se na toto jezero vydal. V tom vidím siluetu kapřího těla – je jisté, že šupináč to není a velikost se zatím odhadnout nedá, ale jedná se o velkou rybu. V tom se za mnou houfuje dav turistů, kterých si v danou chvíli vůbec nevšímám. Soustředím se pouze na souboj s rybou. Teď konečně vidím pořádně kapra, kterého mám na háčku, rozklepou se mi ruce a šahám pro podběrák. Kaprovi se zatím do podběráku ještě nechce…. A tak se ještě přetahujeme a s každým jeho výpadem se modlím, ať vše drží, jak má – jedná se o mou vysněnou rybu z tohoto jezera. Po dalších nekonečných minutách je kapr konečně v podběráku. Teprve teď si uvědomuji, kolik turistů je za mnou – slyším potlesk. Když se ohlédnu, uvědomuji si, že jsem obklíčen odhadem 30 turisty, kteří mi doslova dýchají na krk. Akorát přiběhne manželka, a tak kapra rychle fotíme, možná zbytečně rychle – fotky nejsou úplně 100%, ale v tu chvíli jsem byl plný euforie a chtěl jsem toho krásného kapra pustit, co nejdříve zpět. Každopádně při vážení mám obrovskou radost….. Po odečtení saku na vážení má kapr rovných 21 kg!!!! J Tohoto kapra jsem přesně 3 roky toužil na tomto jezeře chytit. Nemyslím konkrétní rybu, ale mohutného lysého kapra přes 20kg. Rychle pár fotek a kapr se vrací zpět domů. Klepu se aniž by mi došlo, co se mi podařilo. To mi dochází až u psaní těchto vět… O to déle trvá má radost… Rychle dokobruji 3 hrstni boilie a nahazuji zpět. Jsem plný očekávání na další záběr. Toho se však již za zbylé 2 dny nedočkám a kolegové z Itálie jsou na tom ještě hůře. Ryby očividně moc nešly (aspoň s kým jsem se bavil, tak říkal, že jsou bez ryby nebo mají jednu do 10kg). Za 4 dny lovu jsem vystřídal 2 místa a chytil svou vysněnou rybu.

Lov na tomto jezeře má plno nepříjemných záležitostí, ať už od turistů, kteří chodí za vašimi zády celý den, přes odchody na wc do penzionu, až po vyčerpávající způsob lovu – chytat můžete od 5 do 23h, když si přičtete cestu na a z penzionu, tak za 2 dny jste, jak vymačkaná hrozinka J

Ale i tak vím, že se na toto jezero vrátím, protože toto jezero můžete, buď milovat nebo nenávidět a já patřím do první skupiny J

Poslední den pobytu se věnujeme obchůzce jezera a památkám. Já si tuto dovolenou užil a snad i má žena, které moc děkuji, že mi pomohla splnit můj velký sen. V červenci jí to vynahradím u moře a tentokrát už bez ryb J Škoda J

Jen taková věta, co mě napadla – nikdy se nevzdávejte svého snu – jděte si za ním i přes těžkosti, které vám cesta připraví a máte velkou šanci, že si svůj sen prožijete. Tak jako já ten svůj.

Jeden sen splněn a plno dalších mám v zálozeJ